Napake pri hujšanju

Vsi smo se že kdaj odpravili na bolj ali manj uspešno dieto. Spremenili prehranjevalne navade, trdno trenirali, se odpovedovali hrani… Vendar stvari niso krenile po želeni poti. Mnogi se izgube kilogramov lotijo »z napačnega konca« in so potem seveda razočarani nad rezultati. Da se ne bi to zgodilo tudi tebi, sem zate poiskala najpogostejše shujševalne napake, ki sem jih delala tudi jaz. Preberi, da jih je boš storil(a) tudi ti!

1. Ješ premalo
Kaj se zgodi s tvojim telesom po daljšem obdobju omejevanja kalorij? Omejevanje kalorij upočasni metabolizem ter povzroči, da poleg maščobe izgubljaš tudi dragoceno mišično maso. Z omejevanjem kalorij postaneš utrujen(a), telesno šibka (šibek) in slabe volje. Začetna volja in želja po vitkosti hitro izgine. Dolgoročno postaneš še bolj debel(a), bolna (bolan) in nesrečna (nesrečen), saj stradanje upočasni tvoj metabolizem. 98 % vseh, ki shujšajo z omejevanjem kalorij, izgubljeno težo ponovno pridobijo (običajno še kak kilogram zraven). Omejevanje kalorij tvoje telo razume drugače kot ti. Tvoje telo ne loči med stradanjem in hujšanjem. Kadar mu ne zagotoviš dovolj hrane, upočasni metabolizem in začne skladiščiti v obliki maščobe takoj, ko začneš spet jesti. To se zgodi slej ko prej, saj na takšni dieti dolgo ne zdržiš. Tako imaš na koncu več kilogramov, več maščobnih oblog in manj mišične mase kot pred začetkom diete. Takoj ko prenehaš z dieto (kako dolgo sploh zdržiš na 1000 kcal), tvoje telo začne skladiščiti maščobo za morebitno naslednje stradanje. To je poglaviten vzrok, zakaj se večina ljudi vrti v začaranem krogu diet. Večkrat slišan “manj jej” ne deluje!!!

NASVET: Z vnosom malo kalorij ne povzročimo samo izgubo maščob, temveč tudi mišične mase. Zdrava prehrana in telesna aktivnost sta ključna dejavnika pri delovanju tvojega metabolizma. Če boš namesto diete spremenil(a) prehranjevalne navade ter vključil(a) vsakodnevno telesno aktivnost, bo tvoje hujšanje več kot zdravo. Povečal(a) boš mišično maso in pospešil(a) delovanje metabolizma (presnove). Ne samo to, izboljšal(a) bo svoje zdravje ter prekipeval(a) od življenjske energije. Preverjeno!

Brez hrane ni življenjske energije. Telo potrebuje energijo, vitamine in minerale tudi in še posebej med hujšanjem. Namesto da stradaš ter kasneje nenadzorovano planeš po čokoladi ali tortici, raje dobro premisli, kaj boš dal(a) v svoje telo. Pripravi si to, kaj bo tvojemu telesu koristilo in ne to, česa so lačne tvoje oči. Vselej imej v mislih vprašanje: »Moje telo to potrebuje?« Vedno se najprej vprašaj, ali določeno vrsto hrane potrebuješ ali gre za tvojo potešitev iz katerega drugega razloga.

2. Poseganje po čudežnih dietah in želja po hitrih rezultatih
Strokovnjaki menijo, da je v svetovnem merilu v tem trenutku približno 40 odstotkov žensk in 20 odstotkov moških na redukcijski dieti. V svojem življenju po tej poseže kar 75 odstotkov žensk in 50 odstotkov moških. Glavnina objavljenih redukcijskih diet, ki žal dosežejo zelo veliko ljudi, pa je usmerjena h kratkotrajnemu izboljšanju estetskega videza uporabnika in ne v izboljšanje njegovega zdravstvenega stanja ter preprečevanja kroničnih obolenj.

Najnovejša čudežna dieta ti ne bo pomagala do vitke postave, še posebej pa ne do zdravja. Dietam, ki ti ne obljubljajo okrepitve zdravja in dobrega počutja, se izogni, saj se boš na koncu še bolj zredil(a) ter naredil (a) veliko škodo svojemu zdravju.

Navadne diete se po navadi opredelijo na celotno izgubo mišic in maščob, kar pa dejansko upočasni metabolizem. Navadne diete ne delujejo tudi zaradi tega, ker jim naklonimo neko določeno obdobje, zdravega prehrambenega načrta pa se je potrebno držati skozi celotno življenje.

NASVET: Ne begaj iz diete v dieto, ker vse po vrsti prinesejo le kratkotrajen uspeh, saj njihov cilj niso dolgoročne spremembe prehranjevalnih navad. Hkrati je po vsaki takšni dieti še težje shujšati.

3. Neredni obroki
Med največje napake sodijo neredni obroki in izpuščanje zajtrka. Ješ samo enkrat ali dvakrat na dan, namesto da bi imel(a) pet rednih obrokov? Organizem med obdobjem stradanja zmanjšuje stopnjo bazalnega metabolizma in hrani energijo na vseh koncih, da preživi z malo hrane.

NASVET: Upoštevaj naravne zakonitosti prehranjevanja. Majhni obroki na vsake dve do tri ure. Čim manj predelane (kuhane) hrane ter črtanje industrijsko predelane hrane, ki vsebuje aditive.

4. Na koncu diete deluješ po starem!
Napaka – shujšati pomeni spremeniti življenjski stil oziroma živeti bolj zdravo in aktivno življenje. Le v čem bi bil smisel diete, če se po njenem zaključku vrneš na stara pota, ki so ti prinesla odvečne kilograme in/ali težave z zdravjem?

NASVET: Najbrž želiš ostati vitka (vitek), zato se zavestno odloči, da boš za vedno spremenil(a) svoje prehranjevalne navade. V mislih imej dobro počutje in svoje zdravje, vitka postava tako in tako sodita zraven.

5. Pomanjkanje ljubezni do svojega telesa
Ne mine dan, ko se ne bi ukvarjali z našim telesom, počutjem in izgledom. Večina se svojega telesa in njegovega delovanja sploh ne zaveda. Tudi ti zlorabljaš svoje teko ter ne upoštevaš njegovih potreb? Je tista jutranja kavica, ki bi jo lahko nadomestil(a) s sveže stisnjenim pomarančnim sokom ali tortica, ki bi jo lahko zamenjal(a) s sladkim sadjem ali zdravo sladico, res vredna škodovanju tvojemu zdravju zaradi petminutnega užitka tvojih okuševalnih brbončic?

NASVET: Paziti moraš, da svojemu telesu res prisluhneš in narediš to, kar je dejansko dobro zanj. Lahko se zgodi, da mu s pretirano skrbjo prej škoduješ, kot koristiš. Zavedati se moraš, da je vsako telo edinstveno. Razvij spoštovanje do svojega telesa! Ceni ga! V pomoč imaš nasvete, pa vendar je še vedno telo tisto, ki bo pokazalo ali ta dejstva delujejo na njem, ali ne. To pomeni, da se moraš naučiti poslušati telo. Le na tak način ti bo še dolgo koristilo kot močno jedro in minimalni dodatek k maksimalni lepoti.

Ne pozabi: ljubezen do telesa, pomeni ljubezen do življenja. Zdravo telo ti bo nudilo kakovostno in dolgo življenje!

6. Pomanjkanje motivacije
Seveda, če si izbral(a) telovadbo, ki te ne veseli, bo to samo še ena obveznost na tvojem dolgem seznamu, in odkljukal(a) jo boš le zato, ker “moraš”. Kmalu boš ugotovil(a), da ti v resnici “ni treba” in tvoji dobri nameni bodo šli po zlu.

NASVET: Raje poišči telovadbo, ki ti ustreza, ki te veseli in polni z energijo. Če je nikakor ne moreš najti, reprogramiraj svoj odnos do nje s pozitivnimi afirmacijami (“Rad(a) telovadim, telovadba me sprošča in krepi moje telo,” ali kaj podobnega). Tudi hoja in vrtnarjenje lahko štejeta kot telovadba!

Nasvet za zaključek
Ko delamo na svojem izgledu in zdravju, delamo na sebi, na svoji podobi in počutju. Skupaj z zunanjo podobo in počutjem raste tudi naša samopodoba. Skozi proces dela na sebi pridobivamo večje samospoštovanje, večje zadovoljstvo, večjo samozavest, kar so pozitivni dejavniki, ki dajejo nam in ostalim zagon in elan za dolgo in kvalitetno življenje.

Bodi srečna (srečen) ter zadovoljna (zadovoljen) s seboj!

Suzana Fridl, avtorica uspešnic Zdravo hujšanje je naravno hujšanje ter Vitki in zdravi

Suzana Fridl
www.vitki-in-zdravi.si
www.sanus.si
www.superdieta.si
www.skrivnost-zdravja.si/blog

knjiga Vitki in zdravi, Suzana Fridl

Komentiraj

Email naslov je tajni.