5 KORAKOV DO VITKOSTI IN ZDRAVJA

Nič več diet s katerimi dobite nazaj vse kilograme in še kakšnega več! Nič več prelaganja na jutri! Vnesite v svoje življenje nekaj preprostih sprememb, ki bodo občutno izboljšale vaše zdravje ter vam pomagale izgubiti maščobne blazinice in celulit. Uravnovesite svoje zdravje, telesno težo in življenje!

5 korakov do vitkosti in zdravja
Ste že pozabili na svoje novoletne obljube? Premislite in bodite iskreni, kolikokrat ste si za novo leto po praznično obloženih mizah, ki so bile polne jedi s preveč maščobe in sladkorja obljubili, da boste v novem letu živeli bolj zdravo? Verjamem, da velikokrat. Letos naj bo drugače in v svoj vsakdanjik vnesite vsaj nekaj drobnih sprememb, ki bodo povečale raven vaše energije in vzdržljivosti, okrepile vaš imunski sistem ter raztopile odvečne maščobne blazinice in celulit ter povečale mišično maso.

Danes imam za vas 5 preprostih korakov, ki bodo vam pomagali izpolniti vaše novoletne sklepe…

KORAK 1 – Zagotovite si dovolj spanja in počitka
Premalo spanja, še posebej med tednom, je postala večini ljudi del življenjskega sloga. Se tudi vi zjutraj in čez dan zastrupljate s kavo, da se lahko prebudite in ste delovno učinkoviti?
Zvečer si določite uro, ko boste izklopili telefon, računalnik, televizor… ter se preprosto umirili od  vseh misli in dogajanja čez dan. Le tako boste telo pripravili na zaslužen počitek. Tri ure pred spanjem ne jejte. Če ste lačni pojejte kakšen sadež, saj je sadje hitro prebavljivo in ne obremenjuje prebave. Zvečer ne jejte sladke in mastne hrane, ker se boste zjutraj zbudili mačkasti in utrujeni. Namesto za počitek in regeneracijo je telo moralo svojo energijo porabiti za prebavljanje težke hrane. Če ne morete zaspati, pojejte banano. Banane pomagajo pri težavah s spanjem, saj zaradi visoke vsebnosti B-vitaminov pomirjajo živčni sistem.

KORAK 2 – Izogibajte se predelani hrani
Odpovejte se predelani hrani, ki vsebuje veliko aditivov, soli, maščob, sladkorja… Kupujte le kakovostna osnovna živila. Čim več hrane si pripravite doma. Poiščite preproste in zdrave recepte, ki vam ne bodo vzeli veliko časa (4-tedenski jedilnik in 50 zdravih in okusnih receptov najdete tudi v moji knjigi Vitki in zdravi). Kadar jeste zunaj, izbirajte pametno, saj kuharji zaradi dobrega okusa dodajo veliko maščobe, sladkorja in soli. Najbolj varno je, če izbirate med solatnimi krožniki.

KORAK 3 – Poiščite si telesno aktivnost, ki vas sprošča in razveseljuje
Ste si kupili sobno kolo, ki vam zdaj služi le še kot odlagališče za oblačila? Ste se lani vpisali v fitnes, vendar ste po začetni vnemi izgubili veselje? Zakaj ne bi letos poiskali telesno aktivnost, ki vam je pisana na kožo? Pomislite, kaj bi vas razveseljevalo. Ples, plavanje, kolesarjenje, hoja…? Hoja je najbolj naravno gibanje s katerim ne obremenjujemo sklepov in je primerna za vsakogar. Za hojo ne potrebujete posebne opreme ali članarino in se je lahko lotite kadarkoli.
Najboljše rezultate boste dosegli, če se boste lotili kombinacije vaj za kondicijo (tek, hoja, ples, plavanje, kolesarjenje ipd.) in vaj za moč. Priporočam vam pilates in tibetanske vaje s katerimi krepimo mišice celotnega telesa, še posebej hrbtne in trebušne mišice.

KORAK 4 – Ne pijte alkohola
Poleg tega, da alkohol škoduje zdravju, saj močno zastruplja organizem, ima tudi veliko kalorij. Kozarec piva ima kar 150 kalorij, 1 dl vina 75 kalorij. Alkohol vsebuje prazne kalorije, saj ne vsebuje nobene hranilne snovi ter je tudi spodbujevalec in povečevalec teka. Kmalu po zaužitju alkoholne pijače raven krvnega sladkorja sunkovito naraste, inzulin dobesedno ponori, počutite se prijetno omotično. Prijeten občutek je zelo kratkotrajen, kmalu namreč sledi globok padec krvnega sladkorja, postanete šibki in začutite neustavljivo željo po še eni pijači ali volčjo lakoto. Odtod izhaja trditev, da alkohol povečuje tek. Vsak alkohol je aperitiv, saj vzpodbuja apetit. Zato so kioski s hitro hrano ponoči ob vikendih ves čas odprti in tudi polno zasedeni. Natančneje, alkohol spodbuja željo po ogljikovih hidratih in drugih substancah, tudi takih, ki povzročajo odvisnost (vprašajte kadilce). Po nekaj pijačah boste težje rekli ne sladici po večerji ali paketu arašidov ob pivu. Če pa spijete nekoliko več, boste imeli na poti domov pred očmi samo burek ali kebab.

KORAK 5 – Bodite v stiku s svojim telesom
Opazujte se in prisluhnite potrebam svojega telesa. Ste prehlajeni, imate glavobol, ste po obroku utrujeni, napihnjeni in imate težave s prebavo? S takšnimi in podobnim stanji vam telo sporoča, da ga obremenjujete z neprimerno hrano, stresom, cigareti, alkoholom, kavo… Je koža na vašem obrazu siva ali rožnata? So nohti trdni ali se lomijo? Vam lasje izpadajo? Opazujte svojo kožo, lase in nohte. V kakšnem stanju so? Mozolji in akne so znak, da je  v vaši prehrani preveč maščob in sladkorja. Krhki lasje in nohti pomenijo pomanjkanje pomembnih vitaminov, mineralov in elementov v sledeh, ki jih najdemo v svežem sadju in zelenjavi. Sveže sadje ali zelenjava naj bosta sestavni del prav vsakega obroka!

Suzana Fridl, avtorica uspešnic Zdravo hujšanje je naravno hujšanje ter Vitki in zdravi
www.vitki-in-zdravi.si
www.sanus.si
www.superdieta.si

knjiga Vitki in zdravi, Suzana Fridl

Komentiraj

Email naslov je tajni.